Τέχνη και Σχολείο

Τα αντίγραφα πινάκων είναι ευγενική χορηγία των ιδίων δημιουργών στο Σχολείο. 

 

    

 

Γαρουφαλής Χρήστος

Ζωγράφος

Ο Χρήστος Γαρουφαλής γεννήθηκε το 1959 στο Αγρίνιο. Καλλιτέχνης της γενιάς του ΄90 με σπουδές σχεδίου και ζωγραφικής στην Αθήνα, ανήκει στην ομάδα των νέο-παραστατικών ζωγράφων. Πρόθεσή του είναι να υποδηλώσει -συμπυκνωμένη σε σύμβολα - την ελληνική παράδοση, το ήθος και τις αξίες μιας εποχής που χάνεται ή που έχει χαθεί. Το 2005 κυκλοφόρησε από τα ΕΛ.ΤΑ. η αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων «'Αμπελος- Οίνος» με αποκλειστική επιλογή έργων του. Είναι μέλος στο Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και από το 2013 είναι ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής στη Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου.

Ο ίδιος αναφέρει: «Μ΄αρέσει να ζωγραφίζω τα ψιθυριστά, τα χαμηλόθωρα, τα ¨λίγα¨, να εστιάζω σ΄ αυτά που ¨κοιτάμε¨ χωρίς να ¨βλέπουμε¨. Σ΄ αυτά, που απορρόφησαν τη ζεστασιά και το μυστήριο της ανθρώπινης ύπαρξης. Μήπως κι αποκτήσουν ¨άλλες διαστάσεις¨…».

 

   

 

Μποκόρος Χρήστος

Ζωγράφος

Ο Χρήστος Μποκόρος γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1956. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (1974-1979) και αργότερα ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα (1983-1989). Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη και σε ιδιωτικές συλλογές. Εκτός από τη ζωγραφική έχει ασχοληθεί και με τη σκηνογραφία. Έχει διακριθεί σε διεθνείς διοργανώσεις για το έργο του και σε συνεδρίαση της Ρωσικής Ακαδημίας των Τεχνών το Δεκέμβριο του 2016 αναγορεύτηκε επίτιμο μέλος της.

Σε δημοσιογραφική του συνέντευξη για την ενασχόλησή του με τη ζωγραφική αναφέρει: «Δεν ψάχνω να βρω τι θα θέλανε οι θεατές. Αυτό που με προβληματίζει και με βασανίζει και είναι το συνεχές ερώτημα, είναι τι μπορεί να μας ενώνει. Σε τι μπορούμε να κοινωνήσουμε. Να συν-χωρέσουμε και να συγχωρηθούμε. Και από τη μεριά μου, το πώς θα το παραστήσω αυτό εν δόξη … ως κάτι σπουδαίο…».

 

 

Βασικός στόχος της εισαγωγής της τέχνης στην εκπαιδευτική- σχολική πραγματικότητα είναι η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και η καλλιέργεια του οπτικού γραμματισμού. Ο οπτικός γραμματισμός αναφέρεται στην ικανότητα ερμηνείας, κριτικής αποτίμησης και δημιουργίας οπτικών μηνυμάτων. Η δωρεά των συγκεκριμένων πινάκων από τους συντοπίτες – δημιουργούς μας εμπλέκει τους μαθητές ως θεατές - ¨καταναλωτές¨ έργων τέχνης, ως κριτικούς έργων τέχνης, αλλά και ως παραγωγούς…


Η μάθηση είναι πιο δυνατή και διαρκεί, όταν ο μαθητής βλέπει, ακούει, μυρίζει, γεύεται και αγγίζει τα έργα τέχνης. Αυτή η προσφορά των δικών μας δημιουργών (κ. Γαρουφαλή και κ. Μποκόρου) στη σχολική μας κοινότητα δίνει την ευκαιρία στα παιδιά μας να σκεφθούν, τα ενθαρρύνει να κάνουν υποθέσεις και να δίνουν ερμηνείες στηριζόμενα σε στοιχεία που εντοπίζουν στα ίδια τα έργα. Παράλληλα κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης με αφορμή ένα έργο τέχνης ο εκπαιδευτικός δίνει έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως: να παρατηρούν, να αισθάνονται, να αναρωτιούνται, να κάνουν ¨συνδέσεις¨ με αυτά που ήδη γνωρίζουν, να καταλήγουν σε συμπεράσματα…


Η προσπάθειά μας θα συνεχιστεί προσβλέποντας σε μια όλο και περισσότερο ζωντανή συνάφεια- συσχέτιση της Τέχνης και του Σχολείου !

 

 

 

 

Το Πάσχα έρχεται σε... 36 Ημέρες