Ταξίδι στη Βιέννη

Επίσκεψη πολιτιστικής ομάδας Β΄ τάξης του 1ου ΓΕΛ Αγρινίου στη Βιέννη από 24-4-2014 έως και 30-4-2014

 

Κατά το σχολικό έτος 2013-14 στο Σχολείο μας υλοποιήθηκαν δύο πολιτιστικά προγράμματα της Β΄ τάξης :

  • από σαράντα επτά (47) μαθητές το υπό τον τίτλο : «Η δυναστεία των Αψβούργων και η πολιτική τους στην περιοχή της Βαλκανικής χερσονήσου»
  • από σαράντα επτά (47) μαθητές το υπό τον τίτλο : «Αλληλεπιδράσεις του Ελληνικού και Βιεννέζικου πολιτισμού (Αρχιτεκτονική, Ζωγραφική, Αγγειοπλαστική, Φιλοσοφία, Επιστήμες, Μουσική)».

Στα πλαίσια υλοποίησης των ανωτέρω δύο πολιτιστικών προγραμμάτων πραγματοποιήθηκε επταήμερη οδική Εκπαιδευτική Επίσκεψη στη Βιέννη από 24-4-2014 έως και 30-4-2014.

Σ΄ αυτήν έλαβαν μέρος ενενήντα τέσσερις (94) μαθητές, εξ αυτών που υλοποιούσαν τα προαναφερθέντα προγράμματα, τους οποίους συνόδευσαν ο καθηγητής κ. Κατσιγιάννης Θωμάς (Αρχηγός), οι καθηγήτριες κ. Δούρβα Παναγιώτα, Τσουκαλά Βασιλική, Σάρρα Μαρία και οι καθηγητές κ. Τσεκούρας Ιωάννης και Παπαθανασίου Παναγιώτης.

Η Εκπαιδευτική Επίσκεψη εξελίχθηκε όπως φαίνεται παρακάτω:

  • Την πρώτη ημέρα, Πέμπτη, 24-4-2014, το απόγευμα αναχωρήσαμε από Αγρίνιο για Ηγουμενίτσα, απ΄ όπου περίπου στις 12μ.μ. επιβιβαστήκαμε σε πλοίο με προορισμό την Ανκόνα Ιταλίας.
  • Τη δεύτερη ημέρα, Παρασκευή, 25-4-2014, το απόγευμα φτάσαμε στην Ανκόνα και συνεχίσαμε οδικώς προς το Μιράνο της Βενετίας, όπου και διανυκτερεύσαμε.
  • Την τρίτη ημέρα, Σάββατο, 26-4-2014, επισκεφθήκαμε τη Βενετία και ξεναγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Οι μαθητές μας απέκτησαν έτσι μια συνοπτική εμπειρική γνώση από την ιστορία και τον πολιτισμό αυτής της πόλης, συσχετίζοντας τη μάλιστα με την έντονη παρουσία του Ελληνικού στοιχείου στην περιοχή της Βενετίας. Το απόγευμα αναχωρήσαμε από τη Βενετία και μέσω της βόρειας Ιταλίας φτάσαμε το βράδυ στη Βιέννη, τον κύριο προορισμό της Εκπαιδευτικής μας Επίσκεψης.
  • Την τέταρτη ημέρα, Κυριακή, 27-4-2014, επισκεφθήκαμε και ξεναγηθήκαμε, αρχικά, στα ανάκτορα της Μαρίας Θηρεσίας στο Σένμπρουν και στη συνέχεια στα ανάκτορα και τους κήπους του Μπελβεντέρε. Και στις δύο επισκέψεις οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με κορυφαία μνημειακά κέντρα της ιστορίας και του πολιτισμού της δυναστείας των Αψβούργων, συνδυάζοντας την αισθητική απόλαυση, που προσφέρουν τα σπουδαία έργα Τέχνης, με την απόκτηση γνώσης, που προσφέρεται μέσω εμπειριών-βιωμάτων. Το απόγευμα επισκεφθήκαμε το πάρκο «Πράτερ», όπου η ύπαρξη σ΄ αυτή τη θέση και ενός ιστορικού Λούνα Παρκ έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές μας να διασκεδάσουν μέχρι αργά.
  • Την πέμπτη ημέρα, Δευτέρα, 28-4-2014, το πρωί επισκεφθήκαμε και ξεναγηθήκαμε στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδας, τον σημερινό μητροπολιτικό ελληνορθόδοξο Ναό της Βιέννης. Στη συνέχεια οι μαθητές μας ξεναγήθηκαν στο ανακτορικό συγκρότημα-πολυμουσείο Χόφμπουργκ, όπου και τα ανάκτορα του Φραγκίσκου-Ιωσήφ Α΄, του μακροβιότερου αυτοκράτορα της δυναστείας των Αψβούργων. Το απόγευμα δόθηκε ελεύθερος χρόνος για γνωριμία με το ιστορικό κέντρο της Βιέννης (πλατεία και καθεδρικός Ναός Αγίου Στεφάνου, κτήριο Όπερας) και για μια περιήγηση στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της πόλης.
  • Την έκτη ημέρα, Τρίτη, 29-4-2014, το πρωί πήραμε το δρόμο της επιστροφής μέσω Ουγγαρίας, Σερβίας, Σκοπίων. Το μεσημέρι φτάσαμε στη Βουδαπέστη, στης οποίας το ιστορικό κέντρο ξεναγηθήκαμε για ένα δίωρο περίπου. Αργά το απόγευμα φτάσαμε στο Βελιγράδι, όπου επίσης είχαμε μια σύντομη ξενάγηση.
  • Την έβδομη ημέρα, Τετάρτη, 30-4-2014, το πρωί αναχωρήσαμε από το Βελιγράδι και, αφού διασχίσαμε τη Σερβία και τα Σκόπια, το απόγευμα εισήλθαμε στην Ελλάδα. Γύρω στις 11.15 μ.μ. φτάσαμε στο Αγρίνιο.

Ο τελικός απολογισμός του ταξιδιού μας έχει σίγουρα θετικό πρόσημο. Θα μπορούσαμε, χωρίς επιφυλάξεις, να ισχυριστούμε ότι οι στόχοι της Εκπαιδευτικής μας Επίσκεψης επιτεύχθηκαν σε πολύ υψηλό βαθμό. Οι μαθητές ταξίδεψαν, διασκέδασαν, γνώρισαν, αναρωτήθηκαν, έμαθαν, βίωσαν?. Όλα αυτά μέσα από τη συμμετοχή στη σχολική ομάδα, όπου η αλληλοϋποστήριξη και η συνεργασία είναι θεμελιώδη συστατικά της. Αξίζει σε αυτό το σημείο να αναφερθεί η σημαντική συμβολή των συνοδών καθηγητών στην επίτευξη των στόχων, οι οποίοι με αστείρευτες δυνάμεις στάθηκαν δίπλα στους μαθητές σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Αυτό έδωσε και την ευκαιρία σε καθηγητές και μαθητές να έρθουν πιο κοντά, επικοινωνώντας με έναν πιο δημιουργικό τρόπο.

Ο Αρχηγός της Εκπαιδευτικής Επίσκεψης

Κατσιγιάννης Θωμάς - Φιλόλογος